Hej hej igen

Tiden går alldeles för snabbt ibland och bloggen har "glömts" bort lite här på sistone. Tänkte därför kika in och göra en liten uppdatering!

Lilla Eddie, världens bästa lilla russell rassell har varit ute på tävlingsplan och plockade hem sitt första 1:a pris i lydnadsklass 2 och en tredje placering! Wiho vad bra han är! Jag är mäkta stolt över att han lyckades prestera så bra i regnvädret, så känslig som han är för blött underlag. 5 min innan platsliggningen funderade jag på om jag skulle stryka mig då regnet smattrade på ute på plan. Men när vi gick ut och ställde upp upphörde regnet och små solstrålar kom fram. Tack för det väderguden! 165,5 poäng lyckades vi skrapa ihop och jag är väldigt glad över att fick poäng på varje moment.


Lilla Lykkolusen skulle debutera i lydnadsklass 1 nu i maj, men ibland blir det inte som man tänkt sig. Fina lilla tjejen har drabbats av en autoimmun sjukdom som heter Tollarsjukan. Denna sjukdom kan sätta sig på lederna eller orsaka hjärnhinneinflammation och på Lykka har det satt sig på lederna vilket visar sig som stelhet och hälta. I mitten av mars märkte jag av att hon en kväll helt plötsligt var stel när hon satte/la sig och reste sig. Jag tänkte att hon förmodligen sträckt sig och gav det några dagar där hon fick ta det lugnt och ha back on track täcke på sig utomhus. När hon inte blivit bättre åkte vi in till veterinären och efter olika undersökningar, prover, mediciner och röntgenkontroller så togs ett ANA-test som visade positivt. Så nu är lilla tjejen insatt på kortison och vi har kontakt med två superbra forskare nere på Ulltuna som vi får hjälp med behandling och råd av. Lykka har inte svarat på medicinen så snabbt som vi önskat, men har ändå blivit bättre, så vi håller alla tummar och tassar för att hon snart blir symtomfri och att kortisonet kan trappas ut så småningom, då de ger en hel del biverkningar. Så alla tävlingsplaner med Lykka har lagts på is, men jag hoppas att vi i framtiden ska komma tillbaka starkare än någonsin och kunna debutera på tävlingsplan tillsammans.


Men den största nyheten och en rolig sådan är att i slutet av september får hundarna en "lillebror"! Vi längtar så himla mycket och ser fram emot livet som föräldrar till en liten son ❤️






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0